عنوان

معرفی کتاب: رمز و راز های دستیابی به بازارهای خاص سود آور وکسب درآمد خارج از تصور از اینترنت

عنوان انگليسي
كلمات كليدي

SME, Business, Online

درآمد، تجارت، آنلاین، اينترنت

مؤلف

محمود بشاش

مرجع

http://www.mahmoodb.com

سطح
مترجم
تاريخ انتشار

1389

تعداد صفحه

97

فايل هاي ضميمه
مطالب مرتبط

شاید با شنیدن عبارت «کسب در آمد از اینترنت» به یاد باز کردن صفحات تبلیغاتی و کلیک کردن روی بنر ها بیفتید. یا جذب عضو و … . ولی بدانید که این روش های نخ نما هیچ جایگاهی در کسب و کار اینترنتی ندارند و متأسفانه باعث شده اند که ذهن های ما محدود شود و خلاقیت مان را از دست بدهیم.

این کتاب را یکی از دوستانم به من هدیه داد. بعد از خواندن کتاب تصمیم گرفتم که به خواننده گان وبلاگم معرفی کنم. چند روزی با خودم کلنجار رفتم که چه توصیفی از کتاب بنویسم و نویسنده اش را چگونه معرفی کنم. نویسنده ی کتاب را از 8 سال پیش می شناسم و چیزهای زیادی از او آموخته ام ولی هر چه سعی کردم دیدم توصیف یک نفر که به لحاظ سن و تجربه از من بزرگتر است، کار پیچیده ای است. به ويژه من که آدمی خودشیفته هستم و با چنين ژستی بخواهم حرف بزنم و دیگری را توصیف کنم زیاد جالب نخواهد بود.

برای اینترنتی جماعت راحت تر این بود که بگویم: در صفحه ی گوگل «محمود بشاش» را جستجو کنید و صفحاتی را که گوگل برای تان پیدا می کند مطالعه نمایید تا نویسنده ی کتاب را بهتر بشناسید.

این راه حل به نظر من بهتر می تواند راهنمایی تان کند. یک سری هم به صفحه ی اول سایت http://www.mahmoodb.com بزنید متوجه خواهید شد که رتبه ی 4 گوگل را دارد. این همان ارزش سرقفلی یک سایت است و افرادی که در اینترنت هستند می دانند کسب رتبه ی 4 از موتور گوگل کار آسانی نیست.

اما از این ها که بگذریم یک موضوع مهم در بحث آموزش های حرفه ای مطرح است و آن هم تجربه ی واقعی آموزش دهنده یا نویسنده ی مطلب است. حتما زیاد آگهی های آموزش را دیده اید. فلان آموزشگاه دوره های حرفه ای برنامه نویسی را آموزش می دهد بدون این که مربی آن تجربه ی تولید نرم افزار به صورت حرفه ای را داشته باشد. یا مثلا نرم افزار انیمیشن سه بعدی آموزش می دهد. حداقل تجربه ای که مربی چنین کلاسی لازم دارد این است که 4 تا سی دی چندرسانه ای یا یک انیمیشن آموزشی یا تبلیغاتی چند دقیقه ای برای چند شرکت ساخته باشد و دستمزد گرفته باشد. نه این که در خانه بنشیند و برای خودش پروژه ی آزمایشی تعریف کند و خود گوید و خود خندد و …

چنین شخصی می تواند به صورت «حرفه ای» (روی کلمه ی حرفه ای تأکید می کنم) به کارآموز، آموزش دهد.

بنابراین هر وقت خواستید در یک آموزشگاه ثبت نام کنید و آموزش حرفه ای ببینید از سابقه ی کار مربی علاوه بر تخصص اش پرس و جو کنید و مطمئن شوید.

نویسنده ی این کتاب یعنی محمد بشاش راجع به موضوعی قلم به دست گرفته که سال ها قبل از نگارش این کتاب از این راه کسب در آمد کرده است. در زمانی که با شنیدن عبارت «تجارت الکترونیک» به یاد تبلیغ «مستر کارت» روی حاشیه ی استادیوم های فوتبال اروپایی می افتادیم و برای مان رویایی دست نیافتنی بود و نه شبکه ی شتابی بود و … محمود بشاش همراه با همکاران و دوستان و حتی رقبایش سمینار های تجارت الکترونیک را برگزار می کردند و با تمام موانع و مشکلات موجود پیشرو در این راه بودند. در همان حال نیز با وجود محدودیت ها سعی می کردند که به اندازه ی سر سوزنی هم که شده در تجارت و کسب و کار شان از ابزار ها و بستر های الکترونیک استفاده کنند.

با این که من از همان زمان مطالب منتشره از طرف محمود بشاش را مطالعه کرده ام و با وجود تجربه ی 12 ساله در استفاده از اینترنت و این که کسب و کار فعلی من به صورت الکترونیک انجام می شود، باز هم با خواندن این کتاب دیدم که هنوز اول راه هستم و نیازمند یادگیری مطالب تازه تر.

این هم لینک صفحه ی معرفی کتاب که در این صفحه علاوه بر توضیحات نوشتاری، یک فیلم چند دقیقه ای هست که نویسنده ی کتاب راجع به آن صحبت می کند. حال که چند دقیقه وقت گذاشتید و نوشته ی مرا خواندید توصیه می کنم فیلم معرفی کتاب را هم ببینید و تصمیم بگیرید. همان طور که از لینک متوجه می شوید، باز کردن صفحه ی سایت محمود بشاش از طریق این لینک مشخص می کند که بازدید کننده از وبلاگ من وارد این سایت شده است. بهتر است صادقانه بگویم! نویسنده ی کتاب درصد خوبی از فروش کتاب را به من خواهد داد. اگر مایل نیستید که از این راه درآمدی به من برسد، مهم نیست این لینک را کلیک کنید که بدون نام من وارد سایت می شوید. مهم این است که کتاب را ببینید و دنیای جدیدی پیش روی تان گشوده شود. مطمئن هستم که پس از خواندن کتاب جایزه ی مرا خواهید داد.

برای همه ی شما آرزوی یک کسب و کار موفق و پر برکت را دارم.